Bij een nieuwe intake leggen we aan een potentiele klant ons verhaal aan de hand van metaforen uit. “Na het bouwen heeft de website onderhoud nodig, net zoals bij een auto”. Er zullen altijd hackers actief zijn die bepaalde gaten ontdekken in de software, waardoor je die gaten weer moet dichten. Maar ook zijn er nieuwe technieken die je wil toepassen om je website nog beter te maken.
Toen we begonnen met Brink Design gebruikten we Joomla als “Motor” van de website. Toen een klant ons “dwong” om met WordPress te werken waren we vrij snel om. Alle software werd ingericht op het werken met WordPress. Vandaag de dag draait 90% van onze gemaakte websites op WordPress. Daarom vonden we het tijd om ook de “oude” Joomla sites om te bouwen zodat de WordPress motor daar ook zijn werk kon doen. “De grote beurt” zoals we dat metaforisch noemen is twee weken geleden begonnen. Dat betekent dat we alle Joomla sites opnieuw moeten opbouwen en zoveel mogelijk layout in tact moeten houden.
Het mooie is, de klant zal er niks van merken, men krijgt een korte cursus hoe wordpress bij Brink Design werkt.
En na de grote beurt, rijdt de auto, euh doet de website het weer als vanouds.